Spalį pažinkime ir supraskime DISLEKSIJĄ! Kvietimas visoms Lietuvos mokykloms.

Jau ketvirtus metus iš eilės Lietuvos mokyklos kviečiamos spalio mėnesį skirti DISLeKSIJOS pažinimui ir supratimui. Remiantis Europos disleksijos asociacijos (EDA) duomenimis, disleksijos sutrikimą turi daugiau nei 10% žmonių. Tai reiškia, kad Lietuvoje su skaitymo/rašymo sunkumais susiduria daugiau nei 32 000 mokinių.

Kviečiame mokyklas ir šiais metais paminėti DISLEKSIJOS pažinimo proceso, organizuojant pristatymus, rengiant mokymus pedagogams bei edukuojant mokinius.

Registracija čia!

„Spalis – DISLEKSIJOS mėnuo“ nuostatai

  1. Data: spalio 1 d. – spalio 31 d.
  2. Dalyviai: Dalyvauti yra kviečiamos visos Lietuvos mokyklos.
  3. Temos skleidimas: Mokyklos skleidža informaciją apie disleksiją, pasinaudojant atsiųsta medžiaga (dalyvaujančios mokyklos gaus visą informaciją).
  4. Specialios pamokos: Mokykloms siūlome įtraukti į savo tvarkaraštį specialias pamokas, skirtas suprasti kaip jaučiasi vaikai, turintys disleksijos sutrikimą.
  5. Kūrybinis procesas: Raginame mokytojus įtraukti mokinius į kūrybinius projektus, kurie padės suprasti, kad kiekvienas mokinys yra unikalus, ir disleksija neturi būti kliūtis sėkmingai mokytis.
  6. Renginiai: Šį mėnesį planuokite specialius renginius, pavyzdžiui, seminarus, diskusijas, pristatymus apie disleksiją, piešinių parodas ar improvizuotus teatro pasirodymus. Vieną dieną skatinkite visą mokyklos bendruomenę (ir pedagogus ir vaikus) apsirengti raudonai ir taip paminėti disleksijos supratimo dieną #GoRedForDyslexia . Oficiali DISLEKSIJOS pažinimo diena – spalio 8.
  7. Paskelbimas: Paskelbkite informaciją apie Dislekcijos pažinimo mėnesį mokyklų interneto svetainėse, socialiniuose tinkluose ir vietinėse žiniasklaidos priemonėse.

PASAULINĖS DISLEKSIJOS DIENOS ISTORIJA

Disleksija yra mokymosi sutrikimas, kuris pasireiškia tiek vaikams, tiek suaugusiems. Kadangi jo pasireiškimas beveik visada yra išorinis, jį galima greitai diagnozuoti. Pirmą kartą disleksiją nustatė vokiečių gydytojas Oswaldas Berkhanas 1881 m. Oftalmologas Rudolphas Berlinas ją pavadino „disleksija“ praėjus šešeriems metams nuo sutrikimo nustatymo. Berkhanas atrado raidos skaitymo sutrikimo egzistavimą analizuodamas jauno berniuko, kuris susidūrė su rimtais sunkumais mokantis tinkamai skaityti ir rašyti, atvejį. Kadangi pacientas buvo labai intelektualus ir fiziškai sveikas, Berkhaną jo atvejis ypač suintrigavo.

Kai jo išvados išpopuliarėjo, Berkhanas suprato, kad jo jaunas pacientas nėra retas atvejis ir kad iš tikrųjų daugelis suaugusiųjų taip pat kenčia nuo to. Kaip ir kai kurios kitos negalios, disleksijos negalima gydyti vien vaistais. Pacientams dažnai reikia terapijos, naujoviškų mokymosi metodų ir nuolatinės slaugytojų priežiūros, kad jie gyventų gyvenimą, kuriame jų mokymosi sunkumai galėtų būti suvaldomi. Kai sutrikimas nediagnozuojamas, pacientai dažnai klaidingai laikomi tinginiais, lėtai besimokančiais arba užsispyrusiais, bei keliančiais problemų. Tai, žinoma, toli nuo tiesos.

Nuo tada, kai buvo atrasta disleksija, gydytojai ir terapeutai visame pasaulyje bandė rasti geriausius būdus, kaip disleksikams valdyti savo sutrikimą. Kadangi skaitymas gali būti iššūkis disleksikams, buvo išrastas specialus disleksijos šriftas, kad būtų lengviau skaityti. Be Pasaulinės disleksijos dienos, kiekvienų metų spalio mėnesį taip pat švenčiamas Disleksijos supratimo mėnuo, kurį sukūrė Tarptautinė disleksijos asociacija.

Bendrinkite šį įrašą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *